دکتر خاندوزی از رتبه سوم ایران در شاخص‌های مالی اسلامی خبر داد.
سه شنبه, 15 اسفند 1402 12:00 نهمین همایش مالی اسلامی وزیر امور اقتصادی و دارایی ابزارها و نهادهای مالی اسلامی 81
Gallery Image 1 Gallery Image 2 Gallery Image 3 Gallery Image 4

وزیر امور اقتصادی و دارایی: جلسات و همایش‌های انجمن مالی اسلامی می‌تواند در رکود پیش آمده در تحولات ابزارها و نهادهای مالی راهگشا باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نهمین همایش مالی اسلامی: جلسات و همایش‌های انجمن مالی اسلامی می‌تواند در رکود پیش آمده در تحولات ابزارها و نهادهای مالی راهگشا باشد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نهمین همایش مالی اسلامی با بیان اینکه در آستانه اجرای برنامه هفتم هستیم، گفت: اجرای برنامه هفتم توسعه کشور از یک ماه دیگر آغاز می‌شود و هر چه در برنامه ششم در موضوع بهره‌وری، شمول مالی و عدالت اقتصادی کوتاهی کردیم واجب است که در برنامه هفتم این عقب افتادگی‌هایی که حاصل شده را جبران کنیم.

 

او ادامه داد: در ابتدای دهه ٩٠ عقب ماندگی‌های کمی با کشورهای اسلامی در مباحث صنعت مالی داشتیم اما در سال ٢٠٢٣ در شاخص‌های تامین مالی اسلامی رتبه سوم را داشتیم و با وجود چند سال رکود در تحولات، ابزارها و نهادها در حوزه صنعت مالی، جلسات و همایش‌های انجمن مالی اسلامی می‌تواند گره گشا باشد.

 

وزیر اقتصاد با بیان اینکه به پیشنهادهای کاربردی انجمن مالی اسلامی نیاز داریم، گفت: پیشنهاد مشخص من این است که کارگروه مشترکی با حضور نمایندگانی مثل معاون وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، بورس و سایر اضلاع که در تامین مالی حضور دارند با حضور نماینده انجمن را ایجاد کنیم که سیاست‌گذاری مبتنی بر پیشنهادات ارایه شده در این کارگروه باشد.

 

خاندوزی ادامه داد: تا اردیبهشت ماه سال آینده میتوانیم پیشنهادات سیاستی ارایه شده در همایش نهم مالی اسلامی را که در این کارگروه در سال اول برنامه هفتم مورد بررسی قرار گرفته بصورت سند منتشر کنیم تا ایده‌های کارشناسی شده مورد اجرا قرار بگیرد و معتقدم کشور باید بیش تر از این ظرفیت نخبگانی انجمن مالی اسلامی استفاده کند.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید