تصمیم مصر برای انتشار صکوک دولتی بین‌المللی در دو سال آینده
سه شنبه, 15 آبان 1397 08:57 مصر صکوک 1309

مصر قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، حدود ۲۰ میلیارد دلار اوراق ارزی منتشر کند. انتشار اوراق بهادار اسلامی به مصر اجازه می‌دهد طبقه جدیدی از سرمایه‌گذاری را در راستای اجرای برنامه اصلاح اقتصادی سه ساله...

مصر قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، حدود ۲۰ میلیارد دلار اوراق ارزی منتشر کند. انتشار اوراق بهادار اسلامی به مصر اجازه می‌دهد طبقه جدیدی از سرمایه‌گذاری را در راستای اجرای برنامه اصلاح اقتصادی سه ساله با حمایت صندوق بین‌المللی پول که در سال ۲۰۱۶ تصویب شد، جذب نماید.

پس از تغییرات سیاسی در کشور مصر، این کشور در پی جذب سرمایه‌های جدید برای توسعه زیرساخت‌های خود بوده است. پس از شناورسازی نرخ ارز در این کشور، دولت مصر بیش از ۱۳ میلیارد دلار اوراق قرضه متعارف منتشر کرده و می‌کوشد تا با متنوع‌سازی منابع سرمایه‌ای رشد اقتصادی بیشتری را ایجاد کند. یکی از گزینه‌های پیش روی این کشور استفاده از بازار بدهی بلندمدت و به ویژه اوراق منطبق با شریعت اسلامی یا صکوک است.  به گزارش پایگاه خبری فایننشال سی‌.‌پی.‌آی (Financial CPI)، انتشار اوراق بهادار اسلامی به مصر اجازه می‌دهد طبقه جدیدی از سرمایه‌گذاری را در راستای اجرای برنامه اصلاح اقتصادی سه ساله با حمایت صندوق بین‌المللی پول که در سال ۲۰۱۶ تصویب شد، جذب نماید.

محمد معایط، وزیر مالی مصر به تازگی اعلام کرده که دولت این کشور قصد دارد اولین صکوک دولتی بین‌المللی خود را در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ منتشر کند. او تاکید کرده که دولت باید به جای تمرکز بر استقراض کوتاه‌مدت با هزینه بیشتر، به بازار بدهی بلندمدت روی آورد. هرچند محمد معایط درباره حجم انتشار صکوک چیزی اعلام نکرده ولی گفته است که مصر قصد دارد تا سال ۲۰۲۲، حدود ۲۰ میلیارد دلار اوراق ارزی منتشر کند.

شایان ذکر است طبق گزارش خبرگزاری رویترز، میزان بدهی خارجی مصر تا پایان ژوئیه ۲۰۱۸ به رقم ۹۲٫۶۴ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال قبل از آن ۱۷٫۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع: پورتال بانکداری اسلامی

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید