برگزاری سمینار مشترک IFSB و SEC نیجریه با موضوع بازار سرمایه اسلامی
یکشنبه, 03 مرداد 1400 15:34 سمینار مشترک IFBS وSEC بازار سرمایه اسلامی 792

سمینار مشترک هیئت خدمات مالی اسلامی(IFSB) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) نیجریه با هدف افزایش شفافیت و اهمیت حمایت از سرمایه‌گذار برگزار شد.

به گزارش انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از پورتال بانکداری اسلامی، سمینار مشترک هیئت خدمات مالی اسلامی (IFSB) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار(SEC) نیجریه با هدف افزایش شفافیت و اهمیت حمایت از سرمایه‌گذار و تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران بازار سرمایه اسلامی به ویژه در شرایط نامطلوب بازار مالی برگزار شد. این سمینار توانست بستری را برای ارائه مباحث مهم سیاسی ناشی از شرایط فعلی مالی جهانی فراهم نماید.

بازار سرمایه اسلامی طی سال‌های مختلف از سریع‌ترین رشد در صنعت خدمات مالی اسلامی برخوردار بوده است و محبوبیت گسترده‌ای را در کشورهای مسلمان (و حتی غیرمسلمان) فراهم کرده است. این در حالی است که سهم بازار سرمایه اسلامی نسبت به کل دارایی‌های این صنعت مالی از ۲۶٫۵ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۳۰٫۷ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است و رشدی حدود ۲۶٫۹ درصدی را ثبت کرده است. از این‌رو، شفافیت و ایجاد یک چارچوب قانونی و نظارتی قوی در بازار سرمایه اسلامی برای حفظ اعتماد سرمایه‌گذاران و پایداری و ثبات بازار از اهمیت بالایی برخودار می‌باشد.

مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این سمینار عبارتند از:

- آشنایی با بازار سرمایه اسلامی، علی‌الخصوص منطقه آفریقا

- موضوعات خاص تأمین مالی اسلامی در رابطه با حمایت از سرمایه‌گذاران و شفافیت در بازار سرمایه اسلامی(ICM)

- بهترین شیوه‌های عملیاتی بازار برای حمایت از سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه اسلامی و شناسایی عناصر یک چارچوب مناسب حمایتی از سرمایه‌گذاران قوی

- شناسایی بهترین شیوه‌ها و دستورالعمل‌ها در مورد الزامات افشاء و شفافیت محصولات ICM، به ویژه برای صکوک و طرح‌های سرمایه‌گذاری جمعی اسلامی(ICIS)

- شناسایی موضوعات و چالش‌های ناشی از وضعیت فعلی جهانی و معرفی اقدامات سیاسی لازم و مورد نیاز برای قانونگذاران و فعالان بازار مختلف برای شناسایی چالش‌های نوظهور.

جهت مشاهده این مطلب بصورت کامل اینجا را کلیک کنید

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید