قیمت گذاری یک میلیارد دلاری صکوک توسط بانک NBD اماراتی
چهارشنبه, 16 فروردين 1402 20:05 قیمت گذاری صکوک امارات متحده عربی بانکداری اسلامی سرمایه گذاری نهادهای مالی تامین مالی 256

بانک NBD امارات با موفقیت یک میلیارد دلار صکوک پایدار بدون وثیقه را برای بانک Al Rajhi، بزرگترین بانک اسلامی جهان از نظر دارایی و ارزش بازار قیمت گذاری کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از ZAWYA، صکوک پنج ساله که با بازده پیشنهاد مجدد 4.774 درصد قیمت گذاری شد تقاضای زیادی را ایجاد کرد و بیش از 3.75 میلیارد دلار سفارش را جذب کرد.
این صکوک به شدت توسط سرمایه گذاران خاورمیانه که 49 درصد ازسرمایه گذاران این حوزه را به خود تخصیص می دهد, مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این صکوک دارای تقاضای بالای سرمایه گذاران بین المللی بوده است.
این صکوک تحت برنامه 4 میلیارد دلاری گواهینامه اعتماد بانک الراجی صادر شد. درآمد حاصل از آن برای تامین مالی و سرمایه گذاری مجدد، به طور کلی یا جزئی، پروژه های واجد شرایط پایدار بر اساس چارچوب تعیین شده بانک برای تامین مالی پایداراستفاده خواهد شد.
این موضوع نشان دهنده اولین معامله بازار سرمایه بدهی توسط یک نهاد مالی در اروپای مرکزی و شرقی، خاورمیانه و آفریقا پس از نوسانات اخیر در بخش بانکداری جهانی است.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید