معرفی کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال، انتشارات بورس
جمعه, 05 خرداد 1402 22:29 معرفی کتاب سواد مالی عصر دیجیتال انتشارات بورس مالی اسلامی توسعه اقتصادی 401

با سرعت بی‌سابقه تغییر فن‌آوری و گسترش خدمات مالی دیجیتال در سراسر جهان افزایش آگاهی، دانش، مهارت امری ضروری تلقی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی، با سرعت بی‌سابقه تغییر فن‌آوری و گسترش خدمات مالی دیجیتال در سراسر جهان افزایش آگاهی، دانش، مهارت و به طور کلی توانمندی مصرف‌کنندگان محصولات مالی امری ضروری تلقی می‌شود. دولت‌ها با سیاست‌گذاری در جهت تقویت و ارتقاء سواد مالی و سواد دیجیتال اشخاصی که از خدمات مالی دیجیتالی استفاده می‌کنند، می‌توانند اقدامی اساسی در جهت حمایت از مصرف‌کنندگان مالی انجام دهند. آموزش مالی، حمایت از مصرف‌کننده محصولات مالی و شمول مالی در سطح جهانی به عنوان عناصر اساسی برای توانمندسازی مالی افراد و در نتیجه ثبات کلی نظام مالی شناخته می‌شود.
هسته اصلی کتاب سواد مالی در عصر دیجیتال:
Ensuring financial education and consumer protection for all in the digital age
از شبکه بین‌المللی آموزش مالی (INFE) وابسته به سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) تشکیل می‌دهد.
این کتاب شامل مسائل، چالش‌ها، راه‌حل‌ها و اقدامات 38 اقتصاد جهان در زمینه امور مالی دیجیتال است و فرصت مناسبی جهت استفاده از تجربیات و راه‌حل‌های آزموده شده سایر کشورها در اختیار سیاست‌گذاران، تنظیم‌گران، مؤسسات، بانک‌ها و سایر ارائه‌دهندگان و استفاده‌کنندگان از خدمات مالی دیجیتال قرار می‌دهد.
فصل اول: چگونه دیجیتالی شدن جهان مالی را متحول می‌کند؟
فصل دوم: اطمینان از حمایت از مصرف‌کننده در عصر دیجیتال
فصل سوم: ترویج آموزش مالی در عصر دیجیتال
فصل چهارم: ساخت ابزار دیجیتال به عنوان بخشی از آموزش مالی
فصل پنجم: فن‌آوری‌های مالی
مطالعه این کتاب به مخاطبین زیر پیشنهاد می‌شود:
عموم مردم به‌منظور افزایش سواد مالی خود در فضای دیجیتال و خطراتی که ایشان را تهدید می‌کند؛
سیاست‌گذارن آموزشی و مالی-اقتصادی به‌منظور افزایش سواد مالی و آگاهی گروه‌های سنی مختلف؛
ارائه‌‎دهندگان خدمات مالی (نهادهای پولی و مالی شامل بانک‌ها، بورس‌ها، کارگزاری‌ها، سبدگردانی‌ها و...) و مصرف‌کنندگان خدمات مالی (سرمایه‌گذاران، سپرده‌گذاران، بیمه‌گذاران و...).
امید است تولید این کتاب قدمی هرچند کوچک در جهت افزایش سواد مالی مردم کشورمان و در نتیجه ارتقاء توانمندی ایشان در مدیریت وضعیت معیشتی و مواجهه عزتمندانه با تلاطم‌های اقتصادی باشد.

 

جهت دانلود کتاب کلیک کنید

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید