جـهـش صنعـت مالـی اسـلامی عمـان در سـال ۲۰۲۳
دوشنبه, 06 فروردين 1403 14:00 عمان مالی اسلامی صنعت مالی اسلامی صنعت مالی 52
Gallery Image 1

صنعت مالی اسلامی عمان، رشد و انعطاف پذیری قابل توجهی را در طول سال ۲۰۲۳ نشان داد و پایه محکمی برای توسعه بیشتر در سال آینده ایجاد کرده است.

یکی از دستاوردهای برجسته در سال 2023، رشد قابل توجه دارایی های بانکداری اسلامی عمان بود، به طوری که کل دارایی های بانک ها و پنجره های اسلامی تا ماه اوت 2023 به 7.2 میلیارد ریال عمان (18.65 میلیارد دلار) رسید. این افزایش چشمگیر 13.3 درصدی نسبت به سال گذشته نشان دهنده قدرت و ثبات بخش مالی اسلامی در عمان است که تا اکتبر 2023 نزدیک به 18 درصد از کل دارایی های بانکی این کشور را تشکیل داده است. علاوه بر این، تأمین مالی ارائه شده توسط بانک های اسلامی موید رشد قابل توجهی 12.9 درصدی نسبت به سال گذشته بود که منعکس کننده تقاضای رو به رشد برای محصولات و خدمات مالی مطابق با شریعت در بازار مالی عمان است.

ابتکارات نظارتی ارائه شده توسط نهاد بازار سرمایه (CMA) و بانک مرکزی عمان (CBO) نقش مهمی در حمایت از رشد صنعت مالی اسلامی این کشور ایفا کرده است. معرفی مقررات تامین مالی جمعی راه را برای ظهور 9 پلتفرم تامین مالی جمعی در عمان هموار کرده که نشان دهنده اکوسیستم مالی متنوع تر و فراگیرتر در این کشور است.

علاوه بر این، اجرای ابزار بازار پول وکاله (Wakalah ) توسط بانک مرکزی عمان، مدیریت نقدینگی را برای بانک‌ها و پنجره‌های اسلامی بهبود بخشیده است و نیازهای نقدینگی کوتاه‌مدت را به طور موثر برطرف می‌کند.
منبع: زوایا

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید