دولت اوگاندا قانون بانکداری اسلامی را تصویب و مجوز فوری به «سلام بانک» داده است.
یکشنبه, 26 فروردين 1403 12:00 بانکداری اسلامی سلام بانک اوگاندا شریعت مالی اسلامی صندوق های سرمایه گذاری 33

دولت اوگاندا قانون بانکداری اسلامی را تصویب و مجوز فوری به «سلام بانک» داده است که نشان دهنده افزایش تقاضا برای خدمات و محصولات مالی مطابق با شریعت است.

به گزارش روابط عمومی انجمن مالی اسلامی ایران به نقل از نایرامتریکس، دولت اوگاندا قانون بانکداری اسلامی را تصویب و مجوز فوری به «سلام بانک» داده است که نشان دهنده افزایش تقاضا برای خدمات و محصولات مالی مطابق با شریعت در این کشور است.

به گزارش ایست آفریقا، «سلام بانک» یکی از بانک های تابعه مستقر در جیبوتی که با همین نام شناخته می‌شود، ماه گذشته رسما درهای خود را در کامپالا, پایتخت اوگاندا افتتاح و اظهارات کارشناسان را برجسته کرد که نشان می‌دهد نیاز روزافزون به چنین خدماتی وجود دارد.

اوگاندا اکنون به سایر کشورهای منطقه مانند کنیا و تانزانیا می پیوندد که با اتخاذ خدمات مالی و محصولات مطابق با شریعت در کشورشان، همین مسیر را در پیش گرفته اند.

در جنوب صحرای آفریقا، فهرست کشورهایی که بانکداری اسلامی را پذیرفته‌اند، همچنان در حال رشد است و نیجریه، مصر، گامبیا، سنگال، اتیوپی و آفریقای جنوبی همگی در این فهرست قرار دارند.

یووری موسوینی، رئیس جمهور اوگاندا اخیراً فعالیت های بانک سلام، اولین بانک اسلامی در این کشور را راه اندازی کرد.

بانک سلام که در کنیا، سومالی و جیبوتی فعالیت دارد در اواخر سال گذشته پس از تصویب لایحه قانونی مبنی بر اجازه بانکداری اسلامی در این کشور توسط پارلمان اوگاندا، مجوز فعالیت از بانک اوگاندا (BoU) دریافت کرد.

به گفته دانشگاه فنی نانیانگ، ارزش بازار مالی اسلامی آفریقا 375 میلیارد دلار است.

با جمعیت مسلمان بیش از 250 میلیون نفری قاره آفریقا همراه با نیاز فزاینده به تأمین مالی چندین پروژه توسعه زیرساختی، صنعت مالی اسلامی آماده است تا از پتانسیل عظیم موجود در این قاره به حداکثر برسد.

امور مالی اسلامی فراتر از بانکداری گسترش می یابد و بسیاری از حوزه های مالی دیگر از جمله بیمه اسلامی (تکافول)، بازارهای سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری و سایر محصولات و خدمات مالی را پوشش می دهد.

Prev Next
برچسب‌ها
برای ارسال نظر وارد سایت شوید